ZESPÓŁ SZKÓŁ W GORAJU

Przedszkole Samorządowe w Goraju

Szkoła Podstawowa im. gen. Władysława

Sikorskiego w Goraju

ul.Bednarska 8, 23-450 Goraj   tel./fax 84 685 80 25 zsgoraj@wp.pl

 

Szkolna Platforma Edukacyjna

Instrukcja logowania do SPE

1.Szkolna Platforma Edukacyjna (SPE) udostępnia pakiet Office 365 (w tym aplikację Teams) tylko UCZNIOM I NAUCZYCIELOM.


2. Aby korzystać z powyższych narzędzi uczeń musi być zalogowany na swoje konto na platformie.

3. Aby stworzyć konto ucznia na szkolnej platformie należy:

  • zalogować się na konto ucznia (ostatecznie rodzica) w dzienniku elektronicznym (jeśli uczeń/rodzic nie posiada konta w dzienniku należy zapoznać się z instrukcją logowania na stronie szkoły i zwrócić się do wychowawcy klasy, w celu wprowadzenia email ucznia/rodzica umożliwiającego założenie konta w dzienniku)
  • po zalogowaniu się, wejść na konto: Uczeń „Nowość”, pobrać login i hasło (Uwaga! Hasło dla uczniów klas 1A i 1B podaje wychowawca) z zakładki „Dostęp Office365” wykorzystując pobrane dane logowania, należy przejść do witryny: www.office.com  i założyć konto ucznia na platformie szkolnej. Do obsługi platformy zalecamy Windows 10 (ewentualnie 8.1) i  przeglądarkę Google Chrome lub Microsoft Edge (inne przeglądarki mogą nie obsługiwać wszystkich funkcji SPE)
    • WAŻNE! Podczas pierwszego logowania należy zmienić hasło (proszę je ZAPAMIĘTAĆ) które musi spełniać następujące wymogi związane z polityką bezpieczeństwa: - min. 8 znaków - min. jedna duża litera - min. jedna cyfra
  • Po zalogowaniu się uczeń ma dostęp do poczty Outlook i pakietu Office 365 (w tym Teams). 
  • Po pierwszym logowaniu należy ustawić język i strefę czasową (Sarajevo, Skopje, Warsaw) informacja pojawia się w powiadomieniach, lub przy kolejnych logowaniach można to zrobić pod ikoną "Ustawienia" (górny prawy róg witryny). Pominięcie tego kroku powoduje, że poszczególne aplikacje będą w języku angielskim.  
  • Obsługa Aplikacji Teams, może odbywać się w przeglądarce internetowej, ale znacznie wygodniejszym sposobem jest zainstalowanie jej na komputerze ucznia (witryna proponuje instalację aplikacji przy uruchamianiu w przeglądarce, można ją pobrać również z linku poniżej). Do łatwego kontaktu z nauczycielami i innymi uczniami w szkole można również wykorzystać aplikację na telefon.
  • Aplikację na telefon lub komputer można pobrać z witryny Microsoft 
Konfiguracja alternatywanego adresu e-mail

    Weryfikacja dwuetapowa zwiększa bezpieczeństwo, ponieważ utrudnia innym osobom zalogowanie się do Twojego konta. Są w niej wykorzystywane dwie formy weryfikacji tożsamości: hasło i metoda kontaktu (nazywane również informacjami zabezpieczającymi). 

Jeśli zapomnisz hasła, gdy na koncie jest włączona weryfikacja dwuetapowa, możesz zresetować hasło za pomocą alternatywnego adresu e-mail użytego podczas włączania weryfikacji dwuetapowej.

    W przypadku naszej szkoły metodą zabezpieczeń ustawionych na koncie wymagane będzie wpisanie kodu zabezpieczeń wysłanego w wiadomości e-mail na Twój zapasowy adres e-mail. 

    Aby utworzyć alternatywny adres e-mail, postępuj zgodnie z procedurą opisaną w artykule: Jak wprowadzić dodatkowy adres e-mail do Szkolnej Platformy Edukacyjnej

Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )