Szkolna Platforma Edukacyjna Instrukcja logowania do SPE | 1.Szkolna Platforma Edukacyjna (SPE) udostępnia pakiet Office 365 (w tym aplikację Teams) tylko UCZNIOM I NAUCZYCIELOM.
2. Aby korzystać z powyższych narzędzi uczeń musi być zalogowany na swoje konto na platformie. 3. Aby stworzyć konto ucznia na szkolnej platformie należy:
- zalogować się na konto ucznia (ostatecznie rodzica) w dzienniku elektronicznym (jeśli uczeń/rodzic nie posiada konta w dzienniku należy zapoznać się z instrukcją logowania na stronie szkoły i zwrócić się do wychowawcy klasy, w celu wprowadzenia email ucznia/rodzica umożliwiającego założenie konta w dzienniku)
- po zalogowaniu się, wejść na konto: Uczeń „Nowość”, pobrać login i hasło (Uwaga! Hasło dla uczniów klas 1A i 1B podaje wychowawca) z zakładki „Dostęp Office365” wykorzystując pobrane dane logowania, należy przejść do witryny: www.office.com i założyć konto ucznia na platformie szkolnej. Do obsługi platformy zalecamy Windows 10 (ewentualnie 8.1) i przeglądarkę Google Chrome lub Microsoft Edge (inne przeglądarki mogą nie obsługiwać wszystkich funkcji SPE)
- WAŻNE! Podczas pierwszego logowania należy zmienić hasło (proszę je ZAPAMIĘTAĆ) które musi spełniać następujące wymogi związane z polityką bezpieczeństwa: - min. 8 znaków - min. jedna duża litera - min. jedna cyfra
- Po zalogowaniu się uczeń ma dostęp do poczty Outlook i pakietu Office 365 (w tym Teams).
- Po pierwszym logowaniu należy ustawić język i strefę czasową (Sarajevo, Skopje, Warsaw) informacja pojawia się w powiadomieniach, lub przy kolejnych logowaniach można to zrobić pod ikoną "Ustawienia" (górny prawy róg witryny). Pominięcie tego kroku powoduje, że poszczególne aplikacje będą w języku angielskim.
- Obsługa Aplikacji Teams, może odbywać się w przeglądarce internetowej, ale znacznie wygodniejszym sposobem jest zainstalowanie jej na komputerze ucznia (witryna proponuje instalację aplikacji przy uruchamianiu w przeglądarce, można ją pobrać również z linku poniżej). Do łatwego kontaktu z nauczycielami i innymi uczniami w szkole można również wykorzystać aplikację na telefon.
- Aplikację na telefon lub komputer można pobrać z witryny Microsoft
|
Konfiguracja alternatywanego adresu e-mail | Weryfikacja dwuetapowa zwiększa bezpieczeństwo, ponieważ utrudnia innym osobom zalogowanie się do Twojego konta. Są w niej wykorzystywane dwie formy weryfikacji tożsamości: hasło i metoda kontaktu (nazywane również informacjami zabezpieczającymi).
Jeśli zapomnisz hasła, gdy na koncie jest włączona weryfikacja dwuetapowa, możesz zresetować hasło za pomocą alternatywnego adresu e-mail użytego podczas włączania weryfikacji dwuetapowej.
W przypadku naszej szkoły metodą zabezpieczeń ustawionych na koncie wymagane będzie wpisanie kodu zabezpieczeń wysłanego w wiadomości e-mail na Twój zapasowy adres e-mail.
Aby utworzyć alternatywny adres e-mail, postępuj zgodnie z procedurą opisaną w artykule: Jak wprowadzić dodatkowy adres e-mail do Szkolnej Platformy Edukacyjnej |
|