ZESPÓŁ SZKÓŁ W GORAJU

Przedszkole Samorządowe w Goraju

Szkoła Podstawowa im. gen. Władysława

Sikorskiego w Goraju

ul.Bednarska 8, 23-450 Goraj   tel./fax 84 685 80 25 zsgoraj@wp.pl

 

KONKURSY WEWNĘTRZNE 2013/2014

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU WIEDZY O WIELKIEJ BRYTANII

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU

WIEDZY O WIELKIEJ BRYTANII

 

 

I. ORGANIZATOR

Zespół Szkół w Goraju – nauczyciel języka angielskiego – p.Iwona Rakuś.

 

 

II. ADRESAT KONKURSU

 

Uczniowie klas pierwszych gimnazjum i uczniowie klasy piątej szkoły podstawowej zainteresowani przedmiotem.

 

III. CELE KONKURSU

 

·         promowanie nauki języków obcych wśród uczniów,

·         sprawdzenie wiedzy uczniów na temat Wielkiej Brytanii, jej historii, kultury i tradycji oraz życia codziennego mieszkańców,

·          rozwijanie motywacji i pasji do nauki języka angielskiego,

·          kształtowanie tolerancji i szacunku dla dziedzictwa kulturowego innych narodów,

 

V.  REGULAMIN  KONKURSU

 

Wszyscy uczniowie biorący udział w konkursie uzyskują możliwość zapoznania się z informacjami dotyczącymi różnych aspektów historii, kultury, obyczajów i środowiska geograficznego Wielkiej Brytanii. Zakres materiału, przygotowany przez nauczyciela, udostępniony jest w bibliotece szkolnej. Konkurs organizowany jest jednoetapowo. Test składa się z różnego rodzaju zadań: test wyboru, udzielenie odpowiedzi na pytanie, uzupełnianie zdań, itp. Za każdą poprawną informację uczeń otrzymuje jeden punkt. Zwycięzcą konkursu zostaje uczeń, który uzyska największą ilość punktów, ale:

·         nie mniej niż 80% wszystkich możliwych punktów na poziomie gimnazjum,

·         nie mniej niż 70% wszystkich możliwych punktów na poziomie szkoły podstawowej.

 

 

VI.  TERMINARZ  KONKURSU

 

Pisanie testu z wiedzy o Wielkiej Brytanii – maj / czerwiec 2014r.

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród laureatom konkursu – maj / czerwiec 2014.

 

 

VII.  NAGRODY

 

Główną nagrodą w konkursie jest 6 z języka angielskiego do dziennika oraz nagroda książkowa ufundowana przez wydawnictwo językowe Pearson. Przewidziane są również wyróżnienia.

 

Regulamin I Szkolnego Festiwalu Piosenki Obcojęzycznej

Regulamin

I Szkolnego Festiwalu Piosenki Obcojęzycznej 

 

CELE KONKURSU

 

  1. Prezentacja umiejętności lingwistycznych i wokalnych uczniów.
  2. Popularyzacja nauki języków obcych przez śpiew.
  3. Promowanie talentów.
  4. Zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły.

 

UCZESTNICY KONKURSU

 

  1. Konkurs przeznaczony jest dla wszystkich uczniów Zespołu Szkół w Goraju.
  2. Rywalizacja odbywać będzie się w trzech kategoriach wiekowych:

                  uczniowie klas 1- 3 szkoły podstawowej;

                  uczniowie klas  4- 6 szkoły podstawowej;

                  uczniowie klas 1- 3 gimnazjum.

 

ORGANIZATOR KONKURSU

 

Zespół Nauczycieli Języków Obcych: p. I. Rakuś, p. J. Widz, p. J. Wujastyk

 

ZASADY PRZEPROWADZANIA KONKURSU

 

  1. W konkursie mogą wziąć udział soliści i zespoły.
  2. Jeden wykonawca może zgłosić do konkursu dwa utwory ( jeden utwór w języku angielskim i jeden w języku niemieckim).
  3. Utwory mogą być wykonywane z podkładem muzycznym lub a capella. Podkład muzyczny nie może zawierać ścieżki wokalnej.
  4. Czas prezentacji max 5 min.
  5. Repertuar jest dowolny.
  6. Kolejność wystąpień ustala organizator.
  7. Po zakończeniu konkursu Jury ustala wynik i podaje do wiadomości. Decyzja Jury jest ostateczna.

 

KRYTERIA OCENIANIA

 

  1. Poprawność językowa.
  2. Umiejętności wokalne.
  3. Dobór repertuaru (opracowanie oraz stopień trudności wykonywanego utworu).
  4. Ogólne wrażenie artystyczne.

 

NAGRODY

 

  1. Każdy wykonawca otrzyma pamiątkowy dyplom.
  2. Zwycięzcy trzech pierwszych miejsc z każdej kategorii wiekowej nagrody rzeczowe i ocenę cząstkową z języka obcego.

 

Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w regulaminie jeżeli nastąpi taka konieczność.

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W KONKURSIE!!!

REGULAMIN KONKURSU ‘How much do you know about Australia and New Zealand?’

 

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU

‘How much do you know about Australia and New Zealand?’

 

CELE KONKURSU

  1. Pogłębienie wiedzy młodzieży gimnazjalnej na temat kultury, historii  i tradycji Australii i Nowej Zelandii.
  2. Rozbudzenie w uczniach zainteresowania krajami  anglojęzycznymi.
  3. Motywowanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy o państwach anglojęzycznych w oparciu o różne źródła informacji.

 

UCZESTNICY KONKURSU

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas II- III Gimnazjum Publicznego w Goraju.

 

ORGANIZATOR KONKURSU

p. Jadwiga Widz

 

ZASADY PRZEPROWADZANIA KONKURSU

  1. Konkurs jest jednoetapowy i polega na napisaniu testu składającego się z 50 pytań sprawdzających wiedzę dotyczącą tradycji, historii i kultury Australii i Nowej Zelandii.
  2. Uczniowie zainteresowani udziałem w konkursie zgłaszają się do organizatora do dnia 5 maja 2014 r. Zgłoszenia można dokonać osobiście lub drogą elektroniczną na adres jad5@interia.pl
  3. Zadaniem uczniów jest samodzielne przygotowanie odpowiedzi na 75 pytań dotyczących kultury, historii i tradycji Australii i Nowej Zelandii. ( listę pytań uczniowie otrzymają w momencie dokonania zgłoszenia)
  4. W przypadku remisu organizator zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia dogrywki.

 

TERMIN

Konkurs zostanie przeprowadzony dnia:   22 maja 2014 r. o godz. 11.00

 

 

NAGRODY

  1. Za trzy pierwsze miejsca, zostaną przyznane nagrody rzeczowe; osoby nagrodzone otrzymają też ocenę cząstkową z  języka angielskiego – 6.
  2. Pozostałe osoby, które uzyskają wynik powyżej 75% - otrzymają ocenę cząstkową z języka angielskiego -  5.

 

 

ZAPRASZAMY!!!

REGULAMIN KONKURSU „THREE DAYS IN… ”

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU

„THREE  DAYS IN…

 

CELE KONKURSU:

  1. Popularyzacja języka angielskiego wśród uczniów gimnazjum.
  2. Rozwijanie zainteresowań młodzieży kulturą krajów anglojęzycznych.
  3. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności uczniów w zakresie języka angielskiego.
  4. Motywowanie uczniów do samodzielnego poszerzania wiedzy o państwach anglojęzycznych w oparciu o różne źródła informacji.

 

UCZESTNICY KONKURSU

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas II - III Gimnazjum Publicznego w Goraju.

 

ORGANIZATOR KONKURSU

p. Jadwiga Widz

 

ZASADY PRZEPROWADZANIA KONKURSU

  1. Konkurs jest jednoetapowy.
  2. Uczniowie indywidualnie lub w zespołach dwuosobowych przygotowują plakat i program trzydniowej wycieczki po jednym z państw anglojęzycznych: Australia, Irlandia Północna, Nowa Zelandia, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone lub Republika Południowej Afryki.
  3. W programie należy uwzględnić:

         - dzień wyjazdu i powrotu;

         - koszty wycieczki (w zł i walucie obowiązującej w danym państwie);

         - noclegi;

         - środki transportu;

         - zabytki / miejsca godne zobaczenia ( mini. 5 max 10);

         - osobiste wrażenia.

     4. Plakat należy wykonać na papierze formatu A 1. Powinien on zawierać mapę zwiedzanego państwa lub regionu.

     5. Oprawa plastyczna dowolna, może być to rysunek, zdjęcie lub inna forma.

     6. Obok przedstawionego miejsca powinien znaleźć się krótki opis w języku angielskim i tłumaczenie tego opisu na język polski.

     7. Uczniowie zaprezentują swoje prace w czasie Dnia Języków Obcych. Prezentacja powinna trwać nie dłużej niż 7 min.

 

OCENIE PODLEGAJĄ :

    a)  atrakcyjność wykonania plakatu (estetyka i własnoręczność wykonania, poprawność gramatyczna i leksykalna); 

    b) prezentacja plakatu (poprawność językowa, atrakcyjność i sugestywność przekazu).

 

TERMIN

  1. Uczniowie zainteresowani udziałem w konkursie zgłaszają się do organizatora do dnia 5 maja 2014r.  Zgłoszenia można dokonać osobiście lub drogą elektroniczną na adres jad5@interia.pl
  2. Prace należy przekazać organizatorowi do dnia 20 maja 2014r.
  3. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w Dniu Języków Obcych.

 

NAGRODY

  1. Za trzy pierwsze miejsca, zostaną przyznane nagrody rzeczowe; osoby nagrodzone otrzymają też ocenę cząstkową z  języka angielskiego – 6.
  2. Pozostałe osoby, które uzyskają wynik powyżej 75% - otrzymają ocenę cząstkową z języka angielskiego -  5.

 

ZAPRASZAMY!!!

Wkręć się w pomaganie

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU ZBIERANIA ZAKRĘTEK –

„WKRĘĆ SIĘ W POMAGANIE”

 

1. Osoby odpowiedzialne za organizację akcji:

Agnieszka Socha

Krystyna Dążałowicz

Jadwiga Widz

 

 2. Czas i miejsce konkursu:

Luty 2014r. – czerwiec 2014r. – gimnazjum w Goraju

 

3. Cele konkursu:

- uwrażliwienie młodzieży na los chorych

- rozwijanie empatii

- integracja klasy we wspólnym działaniu

 

 4. Warunki uczestnictwa:

·         Akcja jest skierowana do uczniów Gimnazjum. Udział w akcji mogą brać wszystkie klasy gimnazjum.

·         Konkurs realizowany jest w celu pomocy chorym - podopiecznym Hospicjum Santa Galla w Łabuńkach.

·         Klasy, przekazują zebrane zakrętki osobom odpowiedzialnym za akcję, które w ich obecności odnotowują na liście klasy ilość zebranych nakrętek.

·         Organizatorzy będą sukcesywnie podsumowywać zbiórkę i powiadamiać o jej wynikach.

·         Ogłoszenie wyników akcji odbędzie się pod koniec czerwca 2014r.

 

5. Nagrody:

 

Organizatorzy akcji przewidują atrakcyjne nagrody:

 

- wyjazd na festyn organizowany przez wolontariuszy hospicjum w Łabuńkach,

- przechodni puchar dla zwycięskiej klasy

 

 

Liczymy na zaangażowanie.

Organizatorki

 

GRUDZIEŃ

Kategorie

Punkty możliwe do uzyskania

Klasa / numer sali

Ia/37

Ib/28

IIa/27

IIb/39

IIIa/21

IIIb/20

Czystość i estetyka oraz

zaangażowanie całej

klasy + nakrętki

0-5 pkt

2 pkt za pojemnik

 

5 + 16

 

5 + 3

 

5

 

5 + 4

 

2 + 0

 

3 + 11

Wystrój sali, aktualne

gazetki klasowe,

pomysły na dekorację sali

0-10 pkt

0 – 5 pkt za własnoręcznie wykonanie gazetek

 

3 + 3

 

10 + 5

 

10 + 5

 

10 + 5

 

10 + 5

 

10 + 2

Kwiaty

0-5 pkt

3

4

3

4

3

3

Kącik klasowy

0-5 pkt

1

4

5

4

4

2

 

Suma punktów 

31

31

28

32

24

31

LISTOPAD

Kategorie

Punkty możliwe do uzyskania

Klasa / numer sali

Ia/37

Ib/28

IIa/27

IIb/39

IIIa/21

IIIb/20

Czystość i estetyka oraz

zaangażowanie całej

klasy + nakrętki

0-5 pkt

2 pkt za pojemnik

 

5 + 8

 

5 + 0

 

5 + 2

 

5 + 6

 

2 + 1

 

3 + 7

Wystrój sali, aktualne

gazetki klasowe,

pomysły na dekorację sali

0-10 pkt

0 – 5 pkt za własnoręcznie wykonanie gazetek

 

7 + 5

 

10

 

5 + 5

 

10 + 5

 

8 + 4

 

10

Kwiaty

0-5 pkt

3

3

3

4

3

3

Kącik klasowy

0-5 pkt

3

5

0

5

5

3

 

Suma punktów 

31

23

20

35

23

26

PAŹDZIERNK

Kategorie

Punkty możliwe do uzyskania

Klasa / numer sali

Ia/37

Ib/28

IIa/27

IIb/39

IIIa/21

IIIb/20

Czystość i estetyka oraz

zaangażowanie całej

klasy + nakrętki

0-5 pkt

2 pkt za pojemnik

 

5 + 14

 

5 + 0

 

5 + 0

 

5 + 6

 

0 !

 

4 + 0

Wystrój sali, aktualne

gazetki klasowe,

pomysły na dekorację sali

0-10 pkt

0 – 5 pkt za własnoręcznie wykonanie gazetek

 

10 + 3

 

9

 

0!

 

8

 

5

 

10 + 5

Kwiaty

0-5 pkt

4

4

4

5

2

4

Kącik klasowy

0-5 pkt

4

2

3

5

1

4

 

Suma punktów 

40

20

12

29

8

27

WRZESIEŃ

Kategorie

Punkty możliwe do uzyskania

Klasa / numer sali

Ia/37

Ib/28

IIa/27

IIb/39

IIIa/21

IIIb/20

Czystość i estetyka oraz

zaangażowanie całej

klasy + nakrętki

0-5 pkt

 

5 + 5

 

5 + 5

 

0 !

 

5 + 3

 

0 !

 

5 + 1

Wystrój sali aktualne

gazetki klasowe,

pomysły na dekorację sali

0-10 pkt

 

8

 

8

 

7

 

10

 

3

 

10

Kwiaty

0-5 pkt

4

4

4

4

4

4

Kącik klasowy

0-5 pkt

4

3

2

5

1

5

Pomoce naukowe

0-5 pkt

3

3

3

3

2

2

 

 

29

28

16

30

10

27

 

Gratulujemy :)

Konkurs na Najładniejszą Salę Lekcyjną

Regulamin konkursu

 

I. Cele konkursu:

 

  • uświadomienie uczniom odpowiedzialności za sale lekcyjne,
  • stworzenie w salach  klimatu i atmosfery sprzyjającej nauce - właśnie poprzez zmianę wystroju,
  • motywowanie uczniów do dbałości o swoje miejsce pracy,
  • integracja uczniów i wychowawców.

 

II. Adresaci konkursu:

 

  • Adresatami konkursu są wszystkie klasy Gimnazjum Publicznego w Goraju.

 

III. Czas trwania konkursu:

 

  • rozpoczęcie w dniu 02.09.2013r.
  • zakończenie w dniu 20.06.2014r.

 

IV. Komisja konkursowa:

 

Sale oceniać będzie komisja w składzie:

 

  • Agnieszka Socha - przewodnicząca
  • Krystyna Dążałowicz - członek
  • Marta Marchewka - Skurzak - członek
  • Alina Łupina - woźna szkolna

 

V. Zasady konkursu

 

Komisja przyznaje punkty w następujących kategoriach:

 

  1. Czystość i estetyka oraz zaangażowanie całej klasy; zbiórka nakrętek na Hospicjum Santa Galla
  2. Wystrój sali (aktualne gazetki klasowe),pomysły na dekorację sali
  3. Kwiaty
  4. Kącik klasowy

 

Co dokładnie się za tym kryje?

 

A. CZYSTOŚĆ I ESTETYKA ORAZ ZAANGAŻOWANIE CAŁEJ KLASY

 

Czy uczniowie dbają o czystość w swojej sali ( ławki, ściany, parapety, meble ), czy jest w niej np. kosz na śmieci, czysta gąbka, odpowiednie miejsce na kredę, jak ustawione są ławki?  Na podstawie wyglądu klasy komisja zwróci uwagę na to, czy udział w opiece nad salą sprawuje cała klasa, czy wszyscy włączyli się do akcji na rzecz Hospicjum Santa Galla.

Można zdobyć od 1 do 5 punktów + 2 pkt za pojemnik nakrętek

Zanim jednak punkty zostaną Wam przyznane, nastąpi konsultacja z wychowawcą klasy. Nie może być tak, że  zadanie wykona kilka osób. W końcu klasa stanowi zespół i powinniście dzielić się pracą.  

 

Róbcie wszystko wspólnie!

 

B. WYSTRÓJ SALI ( aktualne gazetki szkolne - wykonane ręcznie, atrakcyjne pomysły na dekorację sali ) 

 


Na wiele sposobów można ładnie urządzić wnętrze. Jak, nie wkładając zbyt dużej sumy pieniędzy, uczynić salę przyjemną? Odpowiednio dobrane dodatki  mogą zdziałać cuda i nadać wnętrzu zupełnie nowy charakter. Im więcej osób zaangażuje się w realizację, tym lepiej. Każdy z Was może wnieść coś swojego tak, żeby dobrze czuć się w miejscu, w którym spędzacie połowę swojego czasu. Ważne jest jednak, żeby w sali wszystkie elementy łączyły się ze sobą. Nie można ich też gromadzić zbyt wiele, a wszystkiemu powinien towarzyszyć jakiś motyw, klasa powinna stanowić całość.

 

Oto propozycje tematów gazetek klasowych:

 

  •  Nasze ulubione filmy lub książki - ciekawe pomysły na spędzanie czasu wolnego.
  • Dobrze jest mieć przyjaciela ...
  • Nasze hobby, nasze pasje ...
  • Zadbaj o siebie na zimę ...
  • Święta Bożego Narodzenia i Sylwester w krajach UE.
  • Zima i ferie ...

 

UWAGA!  TO ZADANIE JEST NAJWYŻEJ PUNKTOWANE!  MOŻNA ZDOBYĆ  AŻ  10 PUNKTÓW!


Dodatkowe punkty za własnoręcznie wykonane gazetki - 0 - 5 pkt

 

 

C. KWIATY

 


Nie jest tajemnicą, że mogą zdobić lub szpecić wnętrze Waszej sali. To pole do popisu dla dziewcząt, ale chłopcy mogą im w tym dzielnie pomagać, np. ustawić doniczki na wysokich półkach. Komisja zwróci szczególną uwagę na ilość kwiatków, ich rozmieszczenie, czystość doniczek i liści.

 

Za kwiaty można otrzymać od 1 do 5 punktów.

 

 

 

D. KĄCIK KLASOWY

 

 

Tutaj komisja powinna znaleźć informacje dotyczące samorządu klasowego oraz inne informacje z życia klasy ( np. zdjęcia, reportaże z wycieczek, imprez, itp. ). Pokażcie nam,  co dzieje się w Waszej klasie.

Możecie  zdobyć od 1 do 5 punktów.

Komisja ma jednak prawo przyznać dla najciekawszej ekspozycji PUNKTY BONUSOWE.

 

 

 

 

 

VI. Komisja konkursowa dokona oceny w ostatnim tygodniu miesiąca.

 

 

VII. W każdym miesiącu zostaną przyznane punkty ( wywieszone na tablicy ogłoszeń i opublikowane na stronie internetowej naszej szkoły ).



VIII. Zwycięska klasa otrzyma nagrodę w postaci przechodniego pucharu.

 

 

POWODZENIA

Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )